fbpx
Advertising

Ogilvy te învață cum să scrii un headline care vinde

Adresează-te direct publicului-țintă

Tot un fel de mură-n gură se cheamă și asta. Iubi Ogi spune scurt pe doi: dacă te adresezi mamelor, folosește în headline cuvântul ”mame”. În același timp, încearcă să nu excluzi și alte publicuri țintă interesate. Spre exemplu, dacă ai un produs unisex și te adresezi numai femeilor, bărbații își vor pierde interesul. Și invers.

Oferă-i consumatorului un beneficiu

Headline-ul ar trebui să promită un beneficiu publicului țintă. El dă un exemplu de headline scris pentru un brand de creme de față: Cum pot femeile peste 35 de ani să arate mai tinere.

Noutate=oportunitate

cum să scrii un headline care vinde

Ogi zicea că absolut toți consumatorii vor să afle știri, lucruri noi. Sunt pasionați de inovație. Vor să audă că produse vechi se îmbunătățesc. Sau aduc ceva nou în mixul de Marketing. Aparent, cele mai puternice cuvinte pe care le poți folosi în headline sunt NOU și GRATIS. Makes sense.

Alte expresii și cuvinte puternice

Ne dă chiar și o listă de expresii și cuvinte care au impact asupra consumatorului. Avem așa:

CUM SĂ

ACUM

VĂ PREZENTĂM

COLECȚIE NOUĂ

EDIȚIE NOUĂ

SENZAȚIONAL

REVOLUȚIONAR

MIRACULOS

RÂVNIT

OFERTĂ

ADEVĂRUL DESPRE

ULTIMA ȘANSĂ

COMPARĂ

REDUCERE

Rings any bells? E direct Teleshopping în capul meu.

Iar pentru a crea o emoții recomandă DRAG, PRIETEN, IUBIRE, FRICĂ, MÂNDRU.

Introdu numele brandului

Oamenii citesc headline-urile de 5 ori mai mult decât citesc body copy-ul. Așa că bagă și numele brandului în el. Ca să știe publicul cine i se adresează.

Gâdilă curiozitatea consumatorului

Aparent emoția asta e cea mai importantă în Advertising. Chestia asta se aplică și în tabloide, I guess. Dacă îi faci pe oameni curioși din titlu, o să citească și restul textului. E cam la mintea cocoșului.

Scrie cât mai clar

Aici simt că Ogi mă atacă. Zice să nu te dai tare în condei cu puns și alte obscurități literare. Consumatorul vrea informație clară. Nu vrea să stea să se gândească. Adevărul este că uneori am impresia că scriu copy pentru alți oameni din Publicitate. Și e clar o greșeală din partea mea.

Nu folosi negații în headline

Cică studiile spun că oamenii nu citesc negațiile/cuvintele negative din texte. Un exemplu super clar este următorul, dat tot de Tati: Sarea noastră nu conține arsenic. Consumatorii cică ignoră complet acel NU și înțeleg că produsul conține arsenic. Imaginați-vă ce backlash ar fi!

Headline-ul trebuie să aibă sens

Nu poți să scrii un headline care să nu aibă sens până citești body copy-ul. Nu ajunge consumatorul până acolo. Dacă nu îi zici ce naiba vrei de la el, direct din headline.

Acestea fiind scrise, recomand din suflet cartea lui. Sunt tot felul de treburi interesante și ultra folositoare pentru orice fel de Copywriter, nu doar pentru cei la început de drum.


Oficial am dat drumul la înscrierile pentru cursul de Copywriting din luna iunie. Te poți înscrie până pe 21. Grupa 6 începe treaba pe 22 iunie.

Cursul costă doar 400 lei. Înscrie-te aici!

Citește reviews aici.

Dacă vrei să vezi cum interacționez cu oamenii, intră în grupul de Facebook dedicat cursurilor de aici.