În ultima lună, am citit și recitit cartea lui Ogilvy: ”Confessions Of An Advertising Man”. Mișto citire. Informație țiplă. Nu am ce să comentez, dar am ce să extrag pentru voi. Băi, nene! E scrisă în 1963, dar foarte multe dintre sfaturile lui încă se aplică și acum. Normal, doar e tata Ogilvy! Acum probabil că se răsucește în mormânt fiindcă, tot după spusele lui, ce ura cel mai tare era un Copywriter pupincurist. Bine. Pe lângă oamenii aroganți care nu livrau pe măsura aroganței lor.
Tata Ogilvy vorbește despre multe treburi interesante în cărțulia lui. Cum ar fi: cum să te porți cu clienții tăi, ce înseamnă o campanie reușită, cum să fii un client bun, cum să-ți gestionezi agenția de Publicitate și multe altele. Astăzi o să ne focusăm pe ceva mai minuscul, dar super important. Cum să scrii un headline care vinde.
Când stai liniștit, dai un infinite scroll pe Facebook și te pocnesc în gură tot felul de ads, de la diverși specialiști în Comunicare și Marketing, care au acest selling proposition: CUM SĂ SCRII UN HEADLINE CARE VINDE. TE ÎNVĂȚ SĂ SCRII TEXTE CARE VÂND ÎN 5 LECȚII. Evident, că mie mi se par bullshit complet.
Eu dau disclaimer la cursurile mele de Copywriting. Scopul meu nu e să învăț oamenii să scrie texte care vând. Ci să îi educ în legătură cu gestionarea clienților, organizarea taskurile, teoria de bază și să îi ajut să își dezvolte creativitatea în diverse feluri. Sigur că le dau bazele ca să scrie texte care vând, dar nu mizez pe treaba asta. Nu îmi place Advertisingul agresiv. La fel cum nu îmi place nici pișcotăreala la bloggărași.
DAR, există un DAR. Ogilvy explică situația un pic mai bine decât mine. Dă rețeta secretă și-ți spune mură-n gură cum să scrii un headline care vinde. Aș vrea să vedeți că tehnicile lui se aplică din 1963 și până în prezent. Le vedem peste tot.
Ce e un headline?
Observ un pattern: UN TEXT SCURT, UN SOI DE TITLU, CARE TREBUIE SĂ CAPTEZE ATENȚIA CITITORULUI.
Potrivit tatucului Advertisingului, headline-ul este cel mai important element dintr-o reclamă de orice fel. Dacă scriem un headline bun, atunci consumatorul citește și body copy-ul (restul textului din postare, poză, outdoor etc).
Tot el zice că în momentul în care scrii un headline cheltui cam 80 de cenți dintr-un dolar. Dacă ai scris un headline prost, ai cheltuit deja 80 de cenți din bugetul clientului. El obișnuia să trimită 16 headline-uri clientului. Wow, talk about being an overachiever! Sheesh, dude!
Deci zi-ne Ogi, cum scrii un headline care vinde?