fbpx

Let’s make online great again: 5 guidelines pentru influenceri

Let’s make online great again: 5 guidelines pentru influenceri

Încercăm să rămânem autentici față de brandul nostru personal

Ce înseamnă brandul personal? Fiecare influencer are un brand personal în online. Unii sunt dark, alții sunt posh, unii sunt mai caterincă, alții sunt cu bățul în fund. Asta presupune că din start te tratezi pe tine ca pe un brand. Asta înseamnă că ai slogan, logo, valori, misiune, viziune, public țintă, guidelines de postat, teme de coloare, canale pe care activezi, campanii etc.

În momentul în care îți încalci valorile brandului asta înseamnă că nu mai ești autentic, oamenii nu mai înțeleg ce promovezi despre tine exact și devin confuzi. E clar și cunoscut faptul că mulți followers chiar sunt followers în adevăratul sens al cuvântului. Influencerii sunt urmăriți de oameni și chiar și de copii, în multe cazuri, care le copiază comportamentul aproape 1 la 1. E puțin ciudat ca astăzi tu să militezi pentru drepturile animalelor și mâine să rupi în două McDonalds și grătarele la tine la vilă. Sau să susții că militezi pentru drepturile minorităților și apoi să faci ceva complet rasist. Și multe alte exemple.

SFAT: Nu te preface că ești ceea ce nu ești. Oamenii o să se prindă repede. Tu o să uiți ce ai zis sau făcut, dar fanii tăi o să țină minte. O să își piardă respectul pentru tine. Știu că nu contează să pierzi 1k followers la câți draci ai, dar poate că e bine să te gândești la calitate, nu la cantitate.

Dacă tot ești influencer, fii ce ești tu. Nu trebuie să militezi pentru una și pentru cealaltă doar pentru că e cool. Doar pentru că ți-ar aduce mai multă faimă.

Nu mai alergăm ca disperații după faimă și likeuri

Asta o știu de pe pielea mea. Acest guideline e o concluzie pentru toate cele de mai sus. Poate că acceptăm un brand doar ca să ne crească faimă. Poate milităm pentru anumite drepturi din același motiv. Pentru că e în natura umană să vrem și mai mult. Nu ne ajung 500k followers, vrem 1 milion și tot așa. Înțeleg că la nivelul ăla deja ești obișnuit cu anumite lucruri și te-ai plictisit de ele.

SFAT FINAL, CU SEMN DE ÎNTREBARE: Dar dacă NU TE REPREZINTĂ, NU FOLOSEȘTI PRODUSELE, NU ADUCE NICIUN BUN PUBLICULUI TĂU ȚINTĂ, întreabă-te dacă are vreun sens să faci acțiunea respectivă. Întreabă pe altcineva. Angajează-ți un PR și freacă-l la cap toată ziua cu întrebări. Există o mie de soluții. Iar voi, ca influenceri, aveți posibilitatea să deveniți profi cu adevărat. De ce nu o faceți până la capăt?*

*din nou aici mă refer la câțiva, și nu în totalitate, ci în unele momente de pierzanie*

Ca o concluzie, e chiar printre primele dăți în care am simțit nevoia să discut un subiect curent și să dau niște sfaturi (pe care nu mi le-a cerut nimeni, știu), dar am simțit nevoia să intervin.

Dacă chiar vreți să vedeți de ce, citiți articolul meu cu Povestea unui influencer fals. Am făcut toată greșelile din lume. Înțeleg ambele puncte de vedere: cel al consumatorului, dar și al influencerului. Ce am scris aici, am scris din suflet și dintr-o dorință de-a vedea mai mulți oameni asumați, profesioniști și cu mai mult control asupra emoțiile și asupra brandului personal.

Pages: 1 2