fbpx

Let’s make online great again: 5 guidelines pentru influenceri

Let’s make online great again: 5 guidelines pentru influenceri

Cumva în ultima vreme am auzit, citit și văzut o mie de scandaluri cu influenceri. M-am învârtit și eu câțiva ani prin breasla asta, după cum știți, când aveam celălalt blog. Oameni suntem, greșeli se tot fac. Însă, asumarea e cel mai important lucru de care trebuie să ținem cont. Indiferent că suntem influenceri, sau orice altceva. Urmăresc și eu majoritatea influencerilor de la noi și din afară. Deh, trebuie să fiu la curent în meseria mea cu tot ce mișcă în online.

Diferența majoră pe care o observ între ai noștri și cei de afară este pe partea de autenticitate, asumare (cum spuneam mai sus), dar și, de câteva ori bune, o inconsecvență în stil și o dorință imensă de afirmare, avuție și validare.

Articolul ăsta nu e un articol de hate, e un articol de educare.

Deși sunt convinsă că influencerii nu o să aibă nici cea mai mică tragere să îl citească. Dar am simțit nevoia să spun ce înseamnă pentru mine să fii influencer și să subliniez și ce văd în afară la alții. Nu știu cum reușim în România, dar când preluăm ceva ajungem să-l distorsionăm puțin. Fie că e vorba de trenduri, muzică, mâncare și, într-un final, și ideea asta de influencereală.

Astăzi o să vorbim fix despre asta și despre alte guidelines de bun simț pentru influencerii zilei de mâine și ăștia pe care-i avem și cu care defilăm.

Promovăm produse în care credem/pe care le folosim

influenceri 1

Chiar și marele Ogilvy spunea că el nu lucrează cu niciun brand pe care nu-l folosește. Așa că fuma țigări de la clienții lui, avea mașină de la ei și așa mai departe. De multe ori, ca în cazul produselor Plush Bio, sau dacă știți toate ceaiurile de slăbit și pastilele vieții, influencerii promovează produse pe care nu le folosesc neapărat. Nu toți, dar destui. Și aici pot să înțeleg maxim, dar până la un punct. Pot să înțeleg că e greu de gestionat numărul de produse pe care le primești, unele moca, altele cu bani.

Pot să înțeleg și să accepți pe ultima sută de metri o campanie la un produs în care nu crezi pentru că ai nevoie de bani sau ceva asemănător. Dar e clar că de cele mai multe ori, nu are cum să fie vorba de bani sau de vreo panică asemănătoare. Ci poate de o lipsă de sortare a produselor în care cred și nu cred, o prioritizare greșită și chiar și o lehamite de atâta treabă.

Pentru că da, frate. Să fii influencer e greu. Nu e deloc simplu cum cred toți. Faci 3 poze, pui 3 clipuri cu tine și aia e. Nu, frate! Editezi clipuri, editezi poze, alegi ținute, faci Exceluri, ai și o echipă care te ajută. O coordonezi și pe aia. Mai răspunzi la un mail. Mai scrii un articol. Sau poate doar delegi toate astea. Dar și să stai la poze și să filmezi clipuri durează. Chiar și cele mai mici clipuri necesită o grămadă de cadre.

DAR, DAR asta nu înseamnă că e profi să accepți să promovezi produse care: FAC RĂU ALTOR OAMENI, NU SUNT DE CALITATE și, după cum spuneam mai sus, nu e nici ok să promovezi ceva în care nu crezi.

Acum câțiva ani, a fost un scandal cu un influencer mare care acceptase să lucreze cu un brand mare de whiskey, parcă, și nu avea nicio treabă cu publicul ei țintă. Taskul gagicii era să cheme oameni la event. Ei bine, mare supriză! Nu prea au venit oameni.

Aici e greșeală brandului că nu a știut să aleagă un influencer potrivit pentru publicul lor țintă, dar și a influencerului că a acceptat. Iar treaba asta nu se vede doar la influenceri. Mai vedem vedete măricele care fac reclamă la produse low quality și induc publicul în eroare. Adică e de înțeles. Tu vrei păr ca Beyonce și când folosești produsul ai părul mătură.

SFAT: Alege branduri care reprezintă brandul tău personal. Pe care le folosești sau pe care le-ai folosit. Sau măcar după ce le primești, folosește-le și tu. Și fă un review honest. Publicul are dreptul să știe. Oamenii trebuie să fie educați. Nu crezi că e datoria ta să faci asta?

Greșim, ne asumăm

Nu sunt eu Dumnezeu sau vreun judecător suprem, sau așa ceva. Am făcut și eu această greșeală, să fac căcatu’ praf și apoi să mă enervez când cineva îmi atrage atenția. Și apoi totul explodează, normal. Printscreenuri, comentarii de hate și răutăți de toate soiurile și neamurile. Aici este un lanț de reacții normal. Există 3 situații pe care le-am observat eu.

ȘI ANUME:

Scenariu 1: cel mai fericit

Greșești -> Ți se atrage atenția -> Îți asumi și încerci să dregi situația -> Vor exista consecințe, dar măcar rămâi autentic.

Scenariul 2: Aolo, nu

Greșești-> Ți se atrage atenția -> Nu îți asumi și te crizezi – > Oamenii se vor criza, vor face printscreenuri, memeuri, vor da cu hate -> Te vei enerva și mai tare și apoi tot acest proces se repetă. Este ca un ouroboros. Adică un șarpe care își mănâncă singur coadă. În cazul tău, te afunzi în rahat din ce în ce mai tare. Sau ca să fiu mai naționalistă, dai din lac în puț.

Scenariu 3: Aolo, double NUNUNUNUNU

Greșești -> Ți se atrage atenția -> Îți ceri scuze pe jumătate – > Oamenii se crizează, printscreenuri, memeuri, hate -> Pierzi din credibilitate pentru că nu o dai nicicum -> Ajungi să îți ceri scuze când te calmezi – > Oamenii consideră că e prea târziu – > Tu treci peste și postezi ce postai tu înainte și ignori -> Vei pierde câțiva fani -> Vei repeta situația pentru că nu te-ai învățat minte.

Educăm publicul până la capăt, dacă e

Nu de puține ori am văzut tentative eșuate de-ale influencerilor de-a educa publicul într-un mod complet tâmpit. Spre exemplu, era gagica aia care s-a dus la mare, undeva, și-a pus o poză în costum de baie, toată sexy, cum că trebuie să strângem gunoaiele după noi și a ieșit un mega scandal cum că a lăsat acolo gunoaiele. Sau ceva asemănător.

Sau cu o altă gagică, recent, care s-a crizat că din cauza stării de urgență ea nu mai poate să își facă treburile de influencer. Că s-au închis saloanele, că nu-știu-ce-dreacu, dar a fost o criză maximă de isterie. Evident, a existat un mega backlash. Dar în punctul ăsta oamenii deja. Așadar, s-a întâmplat scenariul 2. Apropo de starea de urgență și scenarii.

Apoi a încercat să se scoată printr-o mie de postări în care explica ce ar trebui să facem în pandemie, să stăm în case, să draci. Și apoi a fost oarecum scenariul 3. Pentru că femeia măcar și-a dat seama că a fost nefericită abordarea ei, dar a fost half-assed.

SFAT PENTRU AMBELE GUIDELINES: Nu știu dacă e nevoie de o terapie în grup pentru mulți influenceri, dar gestionarea emoțiilor e ceva care se rezolvă în terapia cognitiv-comportamentală. Dacă te crizezi înseamnă că amesteci business with emotion. Dacă ai fi angajat undeva, te-ai criza la șeful tău că te-a înșelat soțul. Așa ceva nu se face și nu că zic eu. Dar să îți verși nervii pe Internet într-un mod complet irațional face rău la brand. Ba mai rău, dă mesajul greșit publicului tău. Poate unora o să li pară cool comportamentul tău toxic și vor aplica și ei în viața lor. Mai ales copchiii.

Pages: 1 2