Confesiuni

Jurnal de carantină: Ziua 1, sfaturi, surse utile și sport

Am decis să scriu un articol pe zi despre ce fac eu în această carantină auto-impusă. Seria asta de articole are ca scop informarea, liniștirea și distrarea tuturor. Adică și a mea că am pierdut 2 clienți deja și trebuie să îmi iau gândul de la lucruri negative de genul.

Înainte de toate aș vrea să vă ofer câteva surse bune din care să vă informați.

Ca site-uri recomand să urmăriți Hotnews, Mediafax, Digi24. Ah, și uitați-vă la acest clip făcut de Selly:

Influnceri și oameni mișto de urmărit sunt următorii:

Știri și informații care ne pot calma creierul:

Instagram: Dr. Alexandru Lupoi

Doctor Mihail

Lucian Mândruță

Horea Mihai Bădău

Mihaela Lemnaru, pe productivitate and tips

Haz de necaz, ce să mai și facem acuma:

Mihai Mateaș

Alex Andronic

Andrei Leonte

Alex Dona

Acum că v-am oferit niște ajutor real, lăsați-mă să vă încurc. Glumesc. Vreau doar să fiu super sinceră despre cum e perioada asta pentru mine, având în vedere că am anxietate din 1997. Sunt deja de 5 zile în casă, dar asta e prima zi despre care o să vorbesc. Mă rog, prima zi jumătate de carantină.

Ieri seară m-a anunțat un colaborator că îl doare în gât și nu se simte prea bine. A zis că mă ține la curent. Nu e nimic grav, doar a mers prin toată țara recent și noi ne-am văzut miercurea trecută.

Nu e bai, Ana. Chiar nu e cazul să te…și bam! Panică absolută. Nu mai vedeam bine. Mă luaseră transpirațiile. Picasem în negative spiral. Am sunat toți prietenii cu care am intrat în contact să le zic această veste nemaipomenită. Bravo, Ana! Împrăștii panica fix ca o curcă. Ești proastă? Ai citit toate sursele. Ești la curent cu tot. Nu o să mori! Și totuși, gândul ăsta a fost în mintea și pe buzele mele recent. Dacă mor? Apoi am început să mă gândesc și la bunică-miu. Mă bucur că e scutit de toată situația asta de criză și se odihnește liniștit acolo unde e. Bravo, Ana! Super pozitive toate gândurile tale.

Dă-i cu exerciții de respirație. De imaginație. Stat în pat. Băut multă apă. E normal, Ana! Iar te apucă distorsiunile cognitive! Mai taci dreacu’ și dormi.

Da’ de unde? Am stat în video call cu un prieten și am vorbit până la 3 dimineața. Atunci am dat drumul la un episod din Peaky Blinders, l-am terminat și m-am pus să dorm. Mâine o să fiu mai bine.

M-am trezit de dimineață și mă simțeam răcită. Futu-ți somatizarea, Ano! Dar chiar îți place să fii curcă? Îți place, da.

Scuip în chiuvetă. Aoleu! E flegmă galbenă. Stai, e de cafea? Trebuie să mă spăl dreacu’ pe dinți. Mi se pare. Am băgat o omletă în mine, am spălat vasele. Era timpul să fac sport.

Ca sfat: faceți sport, fraților! Vă apucă mâncatul în exces în perioada asta. Suntem cu toții stresați, dar când o să ieșim o să fim cu toți grași. Apoi să vezi ce ne doare în cur de virus și rupem sălile! Ca să evităm treaba asta, mai ales că la sală sunt oricum o grămadă de microbi pe toate aparatele, haideți să facem acasă sport. Haideți să nu ne îndopăm ca niște animale.

De ce?

  1. Terminăm resursele repede. Mai ales, poate consumăm din rația unui om care chiar ar avea nevoie acum. Mai mult decât noi.
  2. Dacă se termină mâncarea, trebuie să intrăm în contact cu oameni. Ori că mergem la mega, ori că vine Bringo tot aia e. Tot trebuie spălat, dezinfectat și curățat totul. Acum știu ce o să ziceți, că spirtul nu are niciun efect. Sau cu Igienolul nu e bun. Băi, better safe than sorry! Dacă nu, apă și săpun, tati! Spălați și mandarinele.
  3. Imaginați-vă că o să fim ca in Idiocracy. Niște grași ignoranți.

Acum că v-am spus astea, uitați ce program sport am eu în carantină.

Ziua 1 de sport: eu bag biceps și triceps. Pe lângă astea două, bag 10 minute de abdomene și maximum 30 de minute de cardio.

Uitați și clipuri ajutătoare:

Sidenote: nu ai gantere? Sigur ai 2 sticle de 2 L. Folosește-le!

Vezi ce mai are Pamela pe canal. E bombă și te rupe orice workout de la ea.

Sunt mai multe clipuri de cardio pe care le fac. Găsiți dacă dați search la CARDIO WORKOUT, HIIT sau INTENSE FULL BODY WORKOUT.

Ziua 2: Aici bag piept, umeri. Apoi iar abs, apoi iar cardio.

Piept și umeri aveți aici:

Abs vă mai dau un clip care o să vă rupă aici:

Cardio, luați ceva mai fun acum:

Ziua 4: Bag picioare. Asta înseamnă coapse, fund, picioare de sus până jos. Apoi iar abs, apoi iar cardio.

Vă las cu Pamela, are aici ceva care o să vă distrugă:

Ziua 5: Aici bag doar un cardio și niște abs.

Ca să dau disclaimer, acest program mi se potrivește mie. Ție poate nu. Poate trebuie să începi cu ceva mai light.

Bun. Eu eram astăzi în ziua de cardio. Am băgat un baton proteic cu niște carnitină, apoi niște Pamela, pe full body workout și în timp ce eram în duș mi-am dat seama că am fost și eu găină făr’ de țeastă. Am luat un bax de geluri de duș că erau la ofertă de carantină, cred. Și miros fiiiiix ca toate mamaiele din transportul în comun. O combinație nebună de lichid de îmbălsămare și parfumurile alea cu miros de trandafir. Asta lipsește în carantină! Să miros deja a bătrână.

Stau și mă gândesc, aș fi observat până acum mirosul gelului de duș, dacă nu aș fi fost în carantină? Mă îndoiesc.

După duș, am decis că mintea mea nu e un loc singură în care să stai zilele astea. Așa că am decis să îmi fac o listă de taskuri.

  • Sport – Check
  • Vocalize + făcut un tiktok – check
  • Scris articol ”Jurnal de carantină” – check
  • Curățenie generală în casă? În derulare.
  • Plan editorial pentru brand de care mă ocup? Dap.
  • Scris la ”Gașca de Reach”, că poate o termini dreacu’? Dap. Fakem.
  • Citit din ”Cealaltă Jumătate, Creativitate și Relații Intime” de Whitney Chadwich și Isabelle de Courtivron? Se face.
  • Uitat la Peaky Blinders înainte să adorm.
  • Să nu uit să sun mâine la sală să îngheț abonamentul. Vă recomand și vouă asta.

Apoi normal, mi s-a făcut foame. Ce ziceam mai sus? Mâncăm de plictiseală. Am decis să mănânc din necesitate. Să nu mă chinui prea tare cu gătitul și să fie și okay la gust. Am optat pentru un mix nebun de 3 conserve: ton, porumb și mix mexican. Apoi am băgat o cafea și aia am fost.

carantină 2

Eram gata de taskuri.

Am început cu rufele, fraților. Recunoașteți că aveți cinșpe mii de lucruri din casă pe care le tot amânați. Rufe, curățenie la pantofi, la flori, la draci, la laci. Haideți să le facem. Eu am început deja.

carantină 1

Dacă chiar vă ia anxietatea mințile, citiți articolul ăsta despre cum să ne controlăm anxietatea pe timp de pandemie sau intrați pe deprehub.ro.

Am 5 sfaturi rapide pentru voi ca să trecem cu bine prin carantină:

  1. Faceți sport și mâncați ok, fraților. Că dacă ne îndopăm riscăm să ajungem la spital. Și ghiciți ce? Sunt oameni care chiar au nevoie de spital.
  2. Nu vă mai inundați creierul citind despre subiectul ăsta non-stop.
  3. Citiți. Vedeți seriale. Filme. Scrieți. Cântați la pian. Toate lucrurile pe care le amânați până acum.
  4. Nu mai împrăștiați panică din surse nesigure și toxice! Calmați-vă că nu sunt reptilienii la mijloc, nici nu e vreo conspirație, e doar rezultatul a sutelor, dacă nu zecilor de ani în care ne-a durut în cur de noi și de planetă.
  5. Imaginați-vă ce o să fie când ieșim din pandemie. Eu una dacă ies teafără îmi dau pierce în sfârc. Mereu mi-am dorit.

Bun. Acum ziua mea va decurge ca pe lista aia de taskuri. Zilnic cam pe la ora asta, dacă nu mai târziu, vă voi oferi informații prețioase despre cum să vă petreceți ziua, cum o fac eu și recomandări de seriale, cărți și siteuri utile. Căutați articolele care încep cu ”Jurnal de carantină”.

Așa că stați cu ochii aici pe mine.


Și dacă tot vă plictisiți, jur că pot să vă scot de acolo. Veniți la cursurile mele ”Copywriter la Început de Drum”. Te mai poți înscrie până pe 20 martie.

Costă 400 de lei. Le facem pe Whatsapp, Skype, gmail și Google Classroom.

Înscrie-te aici. Măcar faci ceva cu viața ta.

×