Gașca de Reach

De ce scriu o carte despre influenceri: Am ceva cu ei?

Răspunsul este un ferm NU. Scriu o carte despre influenceri, inspirată din fapte reale, cu personaje atât fictive, cât și furate din lumea noastră. Ce o să vedeți în paginile acestei cărți este un fel de behind the scenes, o umanizare a posturii de influencer. Dar scopul e total diferit. 

O să fie un manifesto despre cât de toxică a devenit social media de când a apărut și până în prezent. Acum probabil vă gândiți că am scris cartea asta pentru că influencerii sunt pe trend. Da și nu.

Am avut ocazia să fiu și eu un soi de, cam o perioadă de timp. Am cunoscut toată blogosfera, vlogosfera, managerii din spate, asistenții, stiliștii, make-up artiștii, fotografii, de toate felurile. Am văzut dincolo de filtrele de Instagram, hashtags și campanii în chiloți. 

Ciudat este că se aruncă peste tot preconcepția că oricine poate să devină influencer, că nu e un job adevărat. Pardon, prietenii mei, e un job destul de greu și de periculos! Nu pot să zic că se compară cu meseria unui doctor, doar că nu e cazul de comparații. Am crescut prea mult cu ele.  Lăsați!

Am văzut dincolo de filtrele de Instagram, hashtags și campanii în chiloți. 

Care-i treaba cu influencereala? 

Orice poză, articol, ieșire, vlog, story, status, ținută înseamnă muncă. Înseamnă timp investit. Înseamnă research. Înseamnă învățat cum funcționează diverse programe. Înseamnă să ai o grămadă de abilități: să știi să scrii, poate să faci și SEO, să înțelegi ce merge și ce nu merge pe Instagram, Facebook, Snapchat, TikTok. Înseamnă să folosești programe de editare video și foto. Să fii creativ. Să ai idei. Să fii în stare să muncești non-stop. 

Nu primești totul pe de-a moaca. Nu din prima, cel puțin. 

Înseamnă să îți explodeze conturile de iubire, dar și de o grămadă de hate și tu să fii în stare să te trezești cu zâmbetul pe buze în fiecare zi și să iei viața în piept așa cum e ea. Cu câte un ‘’ce proastă ești’’, ‘’mamă, dar chiar ești fake’’, ‘’aoleu, tu îți pui toată viața pe Internet’’, ‘’de ce nu ne faci tuturor un bine și te sinucizi?’’, ‘’ești penibilă!’’ îți începi ziua. Nu toată lumea are tăria de caracter să stea cu atâta negativitate în țeastă și să rămână un om normal.

Chiar dacă primești MOCANGELI de la branduri, nici alea nu sunt tocmai pe gratis. Trebuie să găsești o metodă creativă să le bagi în postări, ca să nu zică nici publicul tău că ești vreun gherțoi.

Înainte de toate, tot ce citiți aici înseamnă bani investiți . Ai nevoie de lumini bune, aparat foto profi, telefon performant, haine, makeup, programe de editare, bani în general ca să poți să mergi la eventuri că unele țin până târziu și câte, și mai câte. Nu primești totul pe de-a moaca. Nu din prima, cel puțin. 

Iar problema cea mai mare nu e că muncești la orice oră. Sau că primești hate cât respiri. Sau că nu înțelegi cum să gestionezi faima. Problema este că ești un soi de agenție de Publicitate/Marketing pe două picioare și mereu trebuie să vii cu idei noi, să fii atent la toate trendurile online, subiectele discutate, cine ce mai face, știri despre aplicațiile pe care le folosești, să răspunzi la mailuri, să ajungi la întâlniri cu branduri, să te vinzi constant. 

Nu știu câți au puterea să facă asta. Nu știu câți au energia. Cunosc oameni care se chinuie de ani de zile să ajungă la sală. Imaginează-ți cum ar fi să fii influencer de lifestyle? Trebuie să mănânci ok, să mergi și la sală și să faci și tot ce am zis mai sus. Cum ar spune cineva DA DI TRĂIT CÂND?

Păi și ce-i cu cartea asta? Despre ce e? Sunt povești din viața ta? 

Toată povestea din carte e complet inventată și scoasă din căpuțul meu. Unele trebuir s-ar putea să semene cu ce se întâmplă prin feedurile influencerilor pentru că e clar că de acolo mi-am luat inspirația. 

Cartea se cheamă ‘’Gașca de Reach’’ și se învârte în jurul unei găști de influencerițe, fiecare cu nișa ei, cu personalități și cu probleme diferite. Personajul principal este Raluca GirlNextDoor, una dintre cele mai populare, după Gemene, care pe exterior pare o fată ca oricare alta, are un stil cumințel, prezența ei din online nu supără pe nimeni și atinge o grămadă de publicuri țintă. Ca să o rezum, e genul de fată pe care ai duce-o acasă la mama.

Cartea se cheamă ‘’Gașca de Reach’’ și se învârte în jurul unei găști de influencerițe, nișate diferit, cu personalități și probleme diferite.

Doar că problema ei principală este că social media este locul unde și-a creat personalitatea și viața pe care ar vrea să o aibă. În realitate, suferă de depresie, cu episoade psihotice. Ea și cu mama ei au botezat depresia, o cheamă Patrocle. Iar gândurile ei negative vin în minte sub forma unor rime pătrunzătoare. Totul e povestit prin ochii Ralucăi și putem să-i citim și gândurile, așa că avem bilete VIP la cum e să fii influencer. Atât fizic, cât și psihic. Un soi de POV, dacă vreți.

Aflăm poveștile tuturor fetelor, conflictele lor, viețile lor amoroase și… cam totul despre ele.

Exact ca în online!

În plus, am introdus și puțin thriller action. Imaginați-vă ce ar putea face cineva cu toate informațiile pe care le puneți online? Atât spun pentru că nu vreau să dau spoilere.

Mi-a spus o prietenă care a citit câte ceva din carte că i se părea că dă scroll prin timeline-urile personajelor în timp ce citea. Deci, se pare că vă pregătesc un roman pe cinste. 

Imaginați-vă ce ar putea face cineva cu toate informațiile pe care le puneți online?

Când apare cartea, sau de unde o putem cumpăra? 


Sunt niște întrebări pertinente. În momentul în care scriu articolul ăsta, și anume decembrie, înainte de Moș Nicolae, am 140 de pagini scrise și nu există nicio editură interesată, chiar dacă am tot insistat la una ultracunoscută. Dar planul este să termin cartea în maximum 2-3 luni și o să o postez aici, pe blog. Veți putea să o cumpărați doar în format electronic, ca să o citiți oriunde vrea sufletul vostru.