fbpx
Advertising

De ce nu mai vreau să fiu Copywriter

Evident că avem aici parte de un soi de clickbait. De ce? N-o să încetez niciodată să fiu Copywriter, e prea parte din mine. A fost și o să fie pentru totdeauna cea mai importantă lecție și poveste pe care am scris-o și în care am fost și protagonist din viața mea.

Dar cred că a venit timpul să predau ștafeta altor tinere talente, mai dispuse, mai puțin frecate la cap și mai puțin într-o criză filosofică a vieții lor. Explic imediat. Am pus recent un anunț că-mi caut clienți, că mai am doar unul, pe pagina mea de Facebook, dar am respins complet ofertele lor.

De ce?

Bani puțini, prea mult timp ocupat în care aș putea să lucrez la cartea mea despre Copywriting, să îmi dezvolt toate skillurile pe care vreau să le dezvolt anul ăsta și nu aș avea timp să mă mai ocup cum trebuie de cursurile mele.

Și vă mai zic ceva, nu mai lucrez cu spor taskurile mici, de juniori.

Copuwriter 1

Foarte greu reușesc să scot postări de Instagram, Facebook pentru branduri. Nu pentru că nu mai pot, ci pentru că am făcut-o de atât de multe ori în aproape 11 ani încât am rămas fără suflu. Inspirație există, pasiune da, doar că simt că am fost creată pentru un scop mai măreț decât să fiu un simplu Copywriter.

Hence, criza filosofică. Sigur că cel mai bine mă pricep să vând oamenilor emoție și implicit produse, dar timpul meu în această poziție cred că a ajuns la un sfârșit forțat. O să fiu și Copywriter, dar o să fiu în primul rând antreprenor, formator ca să las loc altor minți mai energice și mai liniștite în domeniul ăsta cool, unde posibilitățile sunt nelimitate. Vorbim despre Advertising, desigur. Nu despre icoane pe sticlă.

Vreau să îmi termin cartea, o să dau tiraj nou la cartea mea de literatură, Trage-mă-n proză, lansez un podcast și continui treaba cu nebunia Copywriter la Început de drum. Plănuiesc să lansez un site separat și să îmi investesc tot timpul în cursurile astea.

Haideți să vă spun concret de ce nu mai am energie să fiu doar Copywriter:

Nu mai sunt așa de dispusă să învăț personalitea și modul de lucru al clienților

Copwriter 2

Am ajuns într-un punct în care prefer să am 2-3 clienți maximum și în restul timpului să mă relaxez și să mă concentrez pe afacerea mea. Da, abia de anul ăsta a devenit afacerea mea. Acum o să înceapă să sune a ezoterism, dar un număr mare de clienți te umple de energie. Fie ea pozitivă, fie ea negativă. Haideți să vă explic ceva despre mine, sunt cam 52% introvertă. Asta înseamnă că 5-6 telefoane de la clienți pe zi, amestecate cu discuții pe Whatsapp, unele în care trebuie să tac și să înghit, plus niște call-uri, plus mailuri și enșpe alte interacțiuni îmi mănâncă din toată bateria dedicată socializării.

Devin grumpy și nașpa. Iar eu am nevoie de energia asta la cursuri, unde trebuie neapărat să le spun povestea cursanților cât mai plăcut și coerent.

Evident, nu vă gândiți că le fac fake advertising. Ce scriu aici, le povestesc și lor. Le spun să își asume că domeniul ăsta este dificil. Mai ales dacă absorbi toată emoția și energia dintr-o cameră. Non-stop.

Ultimii doi ani au fost foarte încărcați emoțional și profesional

Am trecut prin decese, boli de sănătate grave, probleme de natură financiară, crize existențiale, ‘jde mii de ședințe de terapie, regăsiri, agitații cu clienții, pitch-uri, încât vreau să fac lucrurile în ritmul meu. Vă zic din tot sufletul meu mic și negru, nu mai am energie să fac compromisuri ca înainte. Sigur că există și clienți foarte mișto, cum sunt cei de la Desprevin.ro. De ei sper să nu mă despart prea curând pentru că m-am atașat foarte tare și de Marina, și de Alex.

Dar am sufletul prea încărcat. Simt foarte multă nevoie de pauză, de liniște, nu mai am energie să cunosc mereu oameni noi, să stau cu stres atât de mult și tensiune.

Nu mai vreau să vând, vreau să inspir

Mi-am dat seama că timpul pe planetă e chiar limitat. Nu o să trăiesc pentru totdeauna cum credeam eu până mai recent. Nu suntem nemuritori. Recenta mea criză existențială este ce se întâmplă după ce murim.

Și dacă nu se întâmplă nimic și eu mi-am pierdut toată viața într-un call, un pitch și enșpe mii de modificări pe text? Am trăit partea asta din viață. Acum trăiesc un moment în care vreau să inspir, să povestesc, să dau informația mai departe, să las o amprentă în universul ăsta care pare că e pe sfârșite, să nu mă mai agit atât de tare.

De asta, focusul meu va fi pe cursuri, pe următoarele cărți pe care vreau să le scriu, pe citit și căutat noi surse de inspirație și skilluri și pe lansarea unui site + podcast. Asta vreau să fac. Asta îmi dă liniște. Și cred că abia acum pot.

Full disclosure! Nu vă speriați că nu plec nicăieri. Doar minimizez efortul băgat în meseria asta. Care da, e foarte grea. Dar și foarte rewarding. Trăim constant și ne îmbunățim ca să devenim versiuni din ce în ce mai mișto ale noastre. Nu de aia suntem pe planetă?


Dacă vrei să te înscrii la cursurile mele, intră aici! Nu mai sunt locuri la grupa care începe pe 25 ianuarie, dar te poți înscrie pentru cea de la începutul lunii martie.

Dacă vrei să faci parte dintr-o comunitate pasionată de Copywriting, intră aici.

Dați-mi și un follow pe Instagram aici.