Competiția ta e deja online

Eu știu că noi nu vrem să fim ca ceilalți, dar măcar să fim la același nivel. Un brand cu prezență în online versus ăla fără are de câștigat maxim. Îți dai seama. E deja la mintea cocoșului treaba asta.
Acum care-i baiul? Păi, în online deja începe să fie o înghesuială maximă. Dap, este destul de intimidantă treaba asta. Majoritatea brandurilor deja au o prezență online super strong. Majoritatea au deja mai multe canale. Spre exemplu, cam 91% din brandurile din retail au cel puțin câte 2 platforme unde își promovează produsele.
Care naiba mai e șansa ta să te faci observat în online atunci? Mai e vreuna? Dap.
Multe dintre brandurile care deja există pe online nici măcar n-o fac prea bine. Haideți să vă zic de ce! Pentru că nu investesc suficient în contentul lor, în strategie, în oamenii din spate. Așa că treaba e făcută de multe ori de mântuială. Dacă nu ar fi așa, nu am vedea zilnic failuri și nu ar există grupul ăla unde toți publicitarii râd de postări din online.
O trăiesc de când a început pandemia. Oamenii se zgârcesc destul de tare când vine vorba de banii pe care-i bagă în online. O să o zic cât se poate de sincer, iar asta e valabilă peste tot, un om bun de online va investi timp în proiectul tău fix cât investești tu bani în el. Așadar, cu acest lucru în minte, o fi online-ul vast, dar nu e perfect.
Văd zilnic branduri care nu au strategie, sau nu știu să comunice cu fanii paginilor, sau tone of voice-ul lor nu e potrivit. Pentru mulți, social media e un loc unde să-și arunce reclamele și postările cu produse în fani. Și-apoi când văd că agresivitatea asta nu funcționează, dau vina pe omul din spate, sau renunță complet la prezența din online. Ceea ce e trist, dacă mă întrebi pe mine.
Nu e valabil pentru toată lumea. Sunt o grămadă de branduri care-și fac treaba bine în online. Doar prezint și reversul medaliei. Nu e totul roz. Nicăieri nu e. În special acum, pe vreme de Covid.
Dacă investești bani, timp și te implici, o să crești până la cer

Gândește-o așa: e mai bine să pornești cu o pagină/două în care să investești bani, timp și perseverență decât să ai 4-5 pe care să le abandonezi că nu ai timp, sau bani, sau altele.
Ține minte! Dacă dedici timp ca să construiești o strategie bună, un tone of voice potrivit pentru publicul tău țintă, postezi cu regularitate, răspunzi prompt comentariilor oamenilor, imediat creezi o prezență online de toată frumusețea. Să se oftice și capra vecinului, nu alta!
What’s the catch? Păi, după cum spuneam mai sus, nu prea știi să faci toate astea singur, de asta e bine să lași treburile astea pe mâinile unui specialist. Și mai ales, să nu te zgârcești când vine vorba de bani, dar mai ales de timp. Implică-te! Nu arunca brandul ăla complet pe mâinile specialistului. Răspunde-i omului la întrebări, cere rapoarte, pune și tu întrebări, oferă informații relevante!
Cum spuneam mai sus, dacă ai nevoie de-un om c-un ochi ager pentru tot ce mișcă în online, dă-mi un mail pe anapebune@gmail.com, sau scrie-mi pe LinkedIn.
Dacă ți-ar plăcea să devii specialist în online/Copywriter, sau orice legat de arta scrisului și a contentului, înscrie-te la cursul meu de Copywriting!
Grăbește-te! Mai ai o săptămână până la grupa 7 din curs. Înscrierile pentru luna asta se închid pe 27 iulie.
Dacă nu prinzi luna asta, fac în fiecare lună o grupă nou. So stay tuned.
Până una alta, ai grijă de prezența ta din online!