fbpx
online

De ce e important pentru branduri să fie prezente în online

online

De ce e important pentru branduri să fie prezente în online

În toată aventura mea cu această artă absconsă și malefică numită Copywriting, a trebuit să conving destui clienți că trebuie să existe în online ca să …existe! ADICĂ ÎN VIAȚA REALĂ! Chiar nu îmi vine să cred că a trebuit să am discuția asta cu oameni despre brandurile lor. Mai ales acum, cu pandemia, suntem cu toții mai conectați la online ca oricând!

Abia acum s-au trezit unii că ar trebui să o pună de-un Twitter, un Facebook, poate și niște Instagram sau, dracului, un Tiktok!!!! Primul lucru pe care îl face orice om cu care colaborezi, orice potențial consumator și probabil că și bunica este să caute brandul tău în online.

Se uită la postări, la recomandări, la tone of voice, la site, la servicii și dacă ai noroc, îți iau mailul. Unii sunt și mai Dexter like, așa că fac bartai investigația despre brandul tău înainte să îl folosească/să colaboreze cu tine. Sau și mai bine, sunt niște omuleți ca mine care propun branduri locale pentru pitch-uri. Și mamă, ce nasol ar fi să îți ratezi o ocazie de collab doar pentru că un om ca mine, de online, caută infos despre tine pă net, că unde naiba să mai și caute, în Pagini Aurii, și nu găsește. Ce ne facem atunci, bro?

E bine să ai prezență, dar să și faci ceva acolo

Vă dați seama ce nasol e pentru Social Media Specialists când le dați pe mână o pagină de Instagram/Facebook/Twitter pe care nu ați mai postat din Cretacic? Și ultima oară când ați postat, era o meme de pe 9gag, sau o poză de familie, sau cu meniul, sau cu prețurile? Ba mai rău, poze d-alea cu ”bună dimineața la cafeluță”? Sau și mai rău, Doamne ferește-mă! Postat orice care nu are nicio treabă cu brandul o dată pe lună, în care se comunica de fapt cu vocea ownerului, nu cu vocea brandului?

Mai sunt 1543232432 de situații oribile. Ce încerc să zic aici este că dacă tot ați creat un brand, o afakere, un produs, un serviciu și i-ați făcut pagină de Interneți este super important să postați constant. ȘI MAI ALES CU CAP! Nu de 10 ori pe zi, dar măcar de câteva ori pe săptămână. Altfel, platformele astea pe care existăm cu toții, cu atâta nonșalanță, te vor băga în fundul curții Internetului.

Și apoi te mai scoate de acolo doar bănuțu’. Dar în unele cazuri, nici măcar ăla nu te mai scoate din rahatul nepostării.

Îți targetezi ca lumea publicul țintă și generezi trafic

Dacă joci în liga mare, tot traficul pe care îl obții pe platformele alese îl poți redirecționa către site-ul sau chiar linkurile tale care au pe ele mobile pay. Cum faci treaba asta exact? Secretul este să-ți alegi câteva platforme online și să creezi efectul de pâlnie. Asta înseamnă că toate site-urile astea au un endgame: trimit oamenii pe pagina pe care vrei tu ca să cumpere sau să facă ce mai vrei tu să facă.

Adică ar putea să cumpere acum, sau să te ajute să fidelizezi un public țintă de la care să extragi insight-uri mișto, pe care le poți aplica în strategii viitoare.

Acum nu vă gândiți că un Social Media Specialist e miracle worker. Dacă postezi un articol pe blogul brandului, nu prea se întâmplă de pe o zi pe alta acest trafic. S-ar putea să dureze ceva până când Google să te bage în seamă. Dar asta înseamnă că data viitoare când un potențial client îți caută numele pe Google va găsi un articol sau mai multe pe blogul tău.

Așadar, exiști. Puțin mai bine decât să caute ceva despre tine, să nu găsească nimic și apoi să-și vadă de spălatul vaselor sau ce alte activități mai trebuie făcute prin casă.

Uite exemplul meu. Fac cursurile de Copywriting de la începutul anului. Am o pagină de Facebook, am recomandări, scriu constant despre Copywriting pe blog, pe Facebook-ul personal și pe Instagram. Ghici ce? Lunar am grupă full la cursuri. Și a fost așa din primă. De ce? Scriu constant despre, postez, am activitate în online. Atâta timp cât cineva vorbește despre business-ul tău, it drives revenue. Constant.

Te ajută să îți înțelegi mai bine publicul țintă

online 2

Cum ziceam puțin mai sus, dacă exiști în online înseamnă că interacționezi cu oamenii care îți folosesc produsul, sau îți cunosc brandul. Le citești first hand problemele, experiența, îți vezi brandul prin ochii lor. Orice interacțiune pe care o au oamenii cu produsul tău este un focus grup pe care l-ai fi făcut acu câțiva ani și-ai fi și dat o grămadă de bani.

Fii atent la tipul de postări care prind la publicul tău, uită-te în spate, la insights, analytics. Vezi la ce ore sunt activi oamenii. Unele platforme îți arată chiar și interesele consumatorilor (vezi Google Analytics), ba chiar arată content de care sunt interesați ei ca să îți poți redirecționa strategia de postări după gusturile lor (vezi Tiktok). Ai tot ajutorul de care ai nevoie în online. Fiecare platformă pe care o folosești îți oferă informații valoaroase despre oamenii tăi.

Și partea cea mai mișto este că oamenii se pot identifica cu brandul tău dacă vorbești pe limba lor. Asta ce înseamnă? Se creează o legătură emoțională între ei și produsul tău. Și asta ce mai înseamnă? Inconștient vor cumpăra sau te vor promova (fie online, fie word of mouth).

Dacă postările tale vorbesc pe limba lui, dacă îi dau valoare și îl fac să râdă consumatorul te va iubi, te va cumpăra, te va recomanda. Dar cum faci asta? Evident că-ți iei un specialist. Salut, eu sunt specialistul!

Pages: 1 2