Iată că am făcut 8 luni de când țin cursurile ”Copywriter la Început de Drum’‘ și am învățat o grămadă despre mine. Cel mai important lucru pe care l-am învățat a fost că nu sunt chiar așa de introvertită. Sunt în stare să fiu 100% de 2 ori pe săptămână cu 2 grupe diferite. Ceea ce mi se pare extraordinar. Bine! Este și un boost de validare extrem. Mai ales când mă simt și eu ca o autoritate în ceva. Nu doar în postat selfieuri și tiktokuri amuzante.
De asta am zis să fac un articol în care să vă spun fix de ce ar trebui să veniți la cursurile mele de Copywriting, fie că vreți să lucrați în domeniu sau nu. Înainte de asta, ca de obicei, o să lungesc treaba. Pe 24 începe grupa a VIII-a și abia acu îmi dau seama câți oameni mișto am cunoscut și cât de mult am crescut împreună. Cel mai tare lucru e să aduni în același loc oameni cu aceleași pasiuni ca tine. A făcut ceva bun pandemia asta, jur. În afară de stres, nervi, anxietate, fumat și mâncat excesiv. Nu vorbesc doar de mine aici. Not pointing fingers, just stating the obvious.
De la toți oamenii pe care i-am cunoscut am prins putere, curaj și motivație. Cam asta am dat și eu mai departe. Nu prea-s genul de om care să respect regulile, trăiesc puțin nihilist, nu pot să mint. Tot ce fac e să creez niște filme în mintea mea și a altora și să încerc să le fac pe astea două compatibile. Asta se întâmplă la cursuri. Ai parte de teorie, exerciții, feedback de la mine și de niște caterincă absolută. Depinde cum mă prinzi.
Oamenii știu că am și zile în care-s obosită ca dreq și nu prea sunt pe caterincă. Acolo-s Profa Serioasă. Dar se întâmplă foarte rar.
Înainte să continui cu articolul, zic să citești reviews de la alți oameni care au fost la curs.
Dacă nu ai cum să participi luna asta la curs, sau vrei să ții minte cursul pentru viitor, eu zic să te bagi în grupul nostru de Facebook. Acolo dăm share la glumițe, reclame, cărți, vă dau sfaturi și de toate. Join here.
Înveți să îți folosești creativitatea într-un mod constructiv
Nu mai știu cine zicea că toată treaba cu creativitatea nu se învață. Te naști cu ea. Puțin de tot adevărat. Dar se poate exersa. Cum? Dacă citești, scrii, interacționezi cu oameni creativi, vezi filme mișto, faci exerciții de improvizație, muncești. De fapt, ce e creativitatea? O metodă ingenioasă de-a rezolva probleme. Că doar nu mai putem să spunem că această creativitate e rezolvarea originală a problemelor. Nu mai e nimic original.
Cum să vă zic, noi la cursuri facem un exercițiu pe curs, care face fix treaba asta. Ba chiar, avem unul în care trebuie să scoateți din țeastă cele mai tâmpite idei ca să promovați un produs. Ăsta e un exercițiu super bun atunci când vrei să scoți toate ideile proaste înainte să le dai pe alea bune.
Scrisul comercial e diferit de cel literar
Dacă ai scris vreodată literatură, uită tot ce știi. Mă rog, dacă o să fie nevoie să scrii vreun text pe o sticlă de vin, amintește-ți de basm și toată vrăjeala aia specifică legendelor și mitologiilor. Dar în general tot ce faci pe partea de Copywriting este scurt, catchy și la obiect. Nu ne lungim. Nu mai știu dacă e informația asta accurate, dar atenția oamenilor din 2020 este de maximum 15 secunde. Cam cât e un tiktok. Cam cât e un story. Și nici măcar atât.
Dacă vreți să mai citiți despre cum să scriem copy-uri bune, vedeți și articolul ăsta cu Ogilvy.
Înveți să faci personal branding
Aici cred că am căpiat deja toți cursanții. Nu prea mai există oameni care să nu se uite pe profilele noaste de social media înainte să ne angajeze. Și dacă ai 3 poze cu bere artizanală, 2 cu pisici și una cu tine în costum de baie, nu prea spune nimic despre tine. Aici vorbesc de Instagram, evident. Și dacă pe Facebook tot ce faci este să comentezi de politică și să dai share la meme, în condițiile în care tu ar trebui să fii om de online, nu prea dă bine. Deși na, poți să fii Copywriter și să și comentezi de toate astea și să ai și poze în costum de baie. Ce vreau să zic, este că trebuie să te nișezi, să îți creezi o comunitate, să ai o identitate în online, să te poziționezi cumva.
Vă recomand să vă uitați pe conturile mele ca să vă faceți o idee.
Tiktok – căutați @anamariagheo13
Devii mai organizat
Normal că devii mai organizat dacă vii la cursurile mele de Copywriting. Îți dai seama că 2 zile pe săptămână trebuie să ne auzim la o oră cu toții, pe Skype. Trebuie să faci o temă, să ai spirit de echipă, să fii atent la cursuri. Și nu doar dacă participi la cursurile mele de Copywriting, devii mai organizat. Dacă vrei să exiști în Advertising trebuie să înveți să fii organizat. Și mai ales, iar aici voi vomita, SĂ ÎNVEȚI SĂ PRIORITIZEZI TASKURILE. Doamne, câți directori de creație au urlat la mine că nu știu să fac asta.
În timp, înveți. Ce înseamnă treaba asta? Vezi ce taskuri sunt mai importante și le faci pe alea primele. Nu lucrezi pe 10 taskuri deodată. Nu stai 10 ani pe Facebook și instagram în timp ce muncești și alte trucuri de organizare de genul. Mie îmi place ca la finalul fiecărei zi să îmi scriu pe o foaie 6 taskuri importante pe care să le fac în ziua următoare.
Știi să promovezi și să vinzi orice
Fix asta e minciuna pe care o citești peste tot. Când cauți cursuri de Copywriting, vezi în descrierile și postările lor: TE ÎNVĂȚ SĂ VINZI ORICE, ORICÂND, ORIUNDE! Aici realitatea este că nu o să vă învăț să vindeți orice în doar 18 ore de curs. Dar o să vă dau uneltele necesare ca să învățați să o faceți. Treaba cu vândutului și promovatul nu e doar ceva învățat, o mai ai și în sânge. Trebuie să vină la pachet c-o personalitate destul de expansivă.
Btw, vă recomand să vă faceți testul ăla de personalitate de la Jung. Cu cele 16 personalități. Eu sunt Campaigner. Uitați aici.
Te distrezi cu alți oameni care au aceleași valori și pasiuni ca tine
Aici nu vă mai mint. Chiar s-au legat niște prietenii frumoase pe grupele pe care le-am format. E cam greu să nu se întâmple asta, mai ales că noi comunicăm constant pe Whatsapp și discutăm totul.
Dacă vrei să participi la grupa 8, mai ai timp să te înscrii până pe 24. Nu inclusiv, că în ziua aia ar trebui să fac grupul de Whatsapp și grupa de Google Classroom.
Fuguța cu înscrisul aici. Vă dau eu mail. Și mai apoi factură!
Spor la scris și la creativitate! Bine ai venit la startul tău în Copywriting!