Inspirațional

Cum să ne stăpânim anxietatea în mijlocul unei pandemii

Zilele astea au fost un test real pentru psihicul meu. Anxietatea a fost la cote maxime. În fiecare zi. Nu am ajuns la sală pentru că aș fi luat-o razna cu dezinfectantul și paranoia. Am anulat întâlnirile pentru muncă. Ba chiar am mers mai departe și am anulat și ziua mea de naștere.

Gânduri tâmpite mi-au zburat prin creier constant. Am dat-o rău de tot în disonanțe cognitive precum ghicirea viitorului sau generalizare. Nu mai zic de câte scenarii a țesut tărtăcuța mea.

Aoleu, am pus mâna pe bani! Dă-i și dezinfectează fiecare bancnotă. Aoleu, am pus iar mână! Mor! Hai să comandăm mâncare prin Bringo. Super. Acum nu o să îmi ia decât 2 ore ca să dezinfectez tot. Aoleu, am pus mâna pe șervețel pe partea cu care am șters! Fugi și spală-te pe mâini de parcă te pregătești de operație.

Curăț totul bine, inclusiv pe jos. Aoleu! Am văzut niște gândaci în casă. Dacă aduc virusul? Iubi, unde e sprayul ăla de gândaci? Lasă-mi să-i pulverizez până se dezintegrează și ei, și eu. Dă-i și cu Igienol peste tot. Verifică Igienol! Aoleu, nu are clor! Asta înseamnă că degeaba am dat? Am pus mâna pe sticla de Igienol fără mănuși. Dezinfectează sticlă.

Șterge litiera. Spală-te iar pe mâini. Aoleu, dă-i cu spirt pe toate butoanele, clanțele, marginile, sticlele din casă. Pff, am uitat dulapurile! Aoleu, dar dacă au pisicile pe lăbuțe? Se așază în pat. Eu dorm în pat. E clar. Sunt dusă.

Și la finalul tuturor acestor panici, ce-a făcut fata voastră de oboseală, a băgat în gură 3 afine nespălate. Asta e, dacă mor mi-a părut bine.

Citez din prietena mea Andra care-mi zicea asta fix asta ”sunt obosită rău de la situația asta, dacă mor, mor”. Fix la nivelul ăla am ajuns și eu.

După cum vedeți am avut anxietatea la cote maxime. Ba chiar, ce să și faci pe timp de pandemie? Termini toate taskurile. Faci aerobic. Faci curat. Verifici mailuri. Faci live-uri, ca ăsta de mai jos.

Am sunat-o pe terapeuta mea ieri. Nici ea nu era super optimistă. Dar mi-a dat niște sfaturi. Aș vrea să le dau mai departe.

Ia o pauză de la știri, net, discuții agitante

anxietatea 2

Știu că nu prea avem multe activități în perioada asta. Nu mergem la teatru, nici la film. Nu ieșim la băute. Măcar mergem la conferințe? Nu. Nici măcar la muzeu nu avem voie. În acest caz ce rămâne de făcut decât să stăm pe Internet și să ne agităm unii pe alții? Fix asta e problema.

Gândiți-vă că până și oamenii care nu s-au confruntat cu panica, anxietatea până acum o privesc drept în față. D-apoi noi, ăștia, la care nu ajunge informația decât până în amigdală. Vă dați seama cât de greu e să rămânem raționali? Vedeți panica mea cu dezinfectatul de orice mai sus.

Sfatul meu sincer și ăsta a fost și al terapeutei: ÎNCHIDE NETUL CÂTEVA ORE PE ZI ȘI LA REVEDERE!

Ce să faci: citește, uită-te la seriale, apucă-te de tutoriale pentru Design, Foto, Muzică, Scris, Coding, orice. Fă sport. Fă-ți planuri. DORMI!

Concentrează-te pe pozitiv măcar 15 minute pe zi

Știu că dacă ai anxietatea la cote maxime și trăiești în perioada asta cu virusul vieții ai căzut de enșpe mii de ori pe spirala aia negativă. Totul e catastrofal. Aoleu! Uite ce clip am găsit din Italia! Aoleu, mi-a zis cineva că în 2 săptămâni rămânem fără alimente! O să mor. Dacă moare bunica? Și o serie de alte gânduri toxice de genul.

Sfatul meu sincer și ăsta a fost și al terapeutei: Okay, dacă nu poți să fii flower power toată ziua, ia-ți 15 minute. Dacă nu poți 15 minute, încearcă 10, 5. Dar fă-o ca pe un workout. Și chiar e un workout pentru creierul tău irațional. Poți să faci 5 serii de gândit pozitiv azi. A câte 5 minute.

Ce să faci mai exact: Fă o listă de tot ce ai trăit mișto în viața și gândește-te sistematic la evenimentele alea. Scrie despre cea mai tare zi din viața ta. Gândește-te cum ar fi decurs viața ta în mod normal. Visează cu ochii deschiși. Măcar puțin de tot. E greu, dar poate nu e imposibil.

Vorbește cu apropiații tăi, sau cu terapeutul constant despre anxietatea ta

anxietatea 4

Eu am programat o discuție pe Skype pe săptămână cu terapeuta mea. Eu am dublu combo pentru că și mama e psiholog. Sunt mai norocoasă. Dar pentru cei care nu reușesc să apeleze la psihoterapie, recomand să se deschidă rudelor sau prietenilor mai raționali și mai calmi.

Sfatul meu sincer și ăsta a fost și al terapeutei: Orice simți trebuie comunicat. Suntem în izolare, dar nu trebuie să fim complet izolați. În toată situația asta e bine să confrunți gândurile tale tâmpite și stările cu altcineva. O să vezi că nu e chiar așa negru totul.

Ce să faci mai exact: Vorbește pe Facebook, instagram, Snapchat, Skype cu orice crezi tu că o să te facă să te simți mai bine. It will work out, promit!

Nu lua decizii importante în perioada asta

anxietatea 5

Haideți să vă explic. Ăștia cu anxietatea la cote maxime, ca să citez din Dănuța, TOATE AMEȚITELE + toți amețiții, ciuliți puțin urechiușele aici!

CÂND EȘTI ANXIOS ȘI AI BREAKDOWN EȘTI IRAȚIONAL PENTRU CĂ INFORMAȚIA PRIMITĂ NU MAI AJUNGE UNDE TREBUIE ȘI SE BLOCHEAZĂ ÎN AMIGDALA UNDE EFECTIV EȘTI O GÂINĂ FĂRĂ CAP CU ACCES LA INTERNET.

Așadar, și scuze că am țipat, nu gândești rațional. Ce simți tu nu are sens. Nu reflectă realitatea. OK?

Sfatul meu sincer și ăsta a fost și al terapeutei: Nu cumpăra nimic care să te coste un ficat și-un rinichi. Nu spune nimănui că îi iubești. Nu îi cere de soț/soție și alte lucruri importante de genul.

Ce să faci mai exact atunci: Stai dreacu’ potolit până când nu-ți mai tremură mâinile alea, tâmpitule!

Sper că am ajutat cumva cu aceste sfaturi.

În cazul în care te simți sinistru și ți-o ia pe cărări anxietatea recomand să vorbești cu Liliana, de la Mind Experience, care e și terapeuta mea. E o bombonică.


Dacă tot trăim vremuri grele și ai terminat și de citit acest articol, nu vrei să-ți țin mintea ocupată cu niște cursuri mișto de Copywriting, Content, Blogging, PR și Creative Writing? Facem pe Skype, Google Classroom și Whatsapp.

Costă 400 de lei. Dacă reușești să convingi un prieten, atunci o să fac reducere de 50 de lei pentru fiecare. Deci plătiți 350 de căciuliță.

Înscrierile se fac aici.

Grupa următoare începe pe 23 martie. Te înscrii până pe max. 21 martie.

Dacă vrei să vezi recomandări și alte treburi, intră aici.

×