Advertising Evenimente

Cum facem storytelling pe Instagram

Acum vreo săptămână, m-a invitat Laura Pîrlog să fiu speaker la World of Instagram Summit. Întrebarea mea a fost: de ce? Nu am eu o comunitate mare pe Instagram. Și oricum am agățat în cui titulatura de influencer. Îmi zice că ar trebui să vorbesc despre Storytelling pe Instagram, din postura de specialist. Ultima parte am adăugat-o eu ca să mă umflu în pene. Btw, ms, Laura pentru invi. M-am simțit amazing!

Am stat eu și mi-am stors creierul, mi-am analizat profilul. Hai să fiu, domne, mai activă acolo, ca să dea bine când probabil îmi mai dau 2-3 rătăciți follow. Apoi am încropit (mersi Maurice de la BAS pentru această expresie de care nu voi scăpa în viața mea) o prezentare de 8 slide-uri. Știam 100% că n-o să îmi încapă toate gândurile în 30 de minute de vorbit. Doar sunt CrEaTiVe sTorYtElLeR. Asta înseamnă că am muuuuulte de spus.

Vrăjeală maximă. Vorbesc mult de când mă știu. Dacă-mi și place subiectul, mă uită Dumniezo’ în conversație. Texte în contexte, cum spunea și Marian Hurducaș azi, în timpul live-ului.

Dacă vreți să mă auziți vorbind în glumițe și puns, referințe de pop culture curente și altele, recomand să vă uitați pe linkul ăsta.

La finalul prezentării, îmbrăcată toată-n versiunea feminină a lu’ Gomez din Familia Addams, am deschis telefonul și am văzut că wow! Oamenii chiar mi-au dat follow pe Instagram. Nu mai zic de foștii mei cursanți, de la cursurile de Copywriting pe care le țin, că-s niște bomboane. Mi-au făcut stickere din timpul discursului!

Adică astea. Pwp, Florentinaaa și restul echipei Friptură cu Răvaș!

Am decis să fac un rezumat al discursului meu, să mai adaugă 2-3 floricele și să continui conversația. Să fac content. Că asta fac de când mă știu. Chiar dacă la început erau vlogguri stângace și acu sunt postări de blog și tiktokuri cât se poate de awkward potato.

Ce este storytellingu’?

Poza postată pe Instagram care nu spune o poveste, nu primește inimioară. Așa a început prezentarea mea din cadrul eventului World of Instagram Summit, care mai are încă 2 zile de existență. Apropo, dați și voi like la pagină, follow pe Instagram.

Acum că am încheiat momentul publicitar, trebuie să menționez că storytellingu’ nu e mai mult decât spusul unei povești care să fie RELATABLE, EMOTIONAL și DIFFERENT. Când zic different, mă refer să fie factorul tău diferențiator, USP-ul. Evident, prin metode convenționale și neconvenționale.

Așadar, zici ceva, îl îmbraci frumos, îl scoți în lume și speri să placă. Acu na, nu poate să fie ceva care să placă CHIAR la toată lumea. Asta înseamnă că ți-ai scos din ecuație strategia. Vorbim imediat despre ea.

Poză + poveste = iubi maxim

Înainte era panica maximă pe Instagram, să nu fie textele prea lungi. Evident că acum textele mai lungi adaugă savoare postărilor noastre. Dacă ai cont personal, e okay să arunci cu block of text în populație. Dacă ai o poză mișto și o poveste care să fie ce-am zis eu mai sus, sigur o să fidelizezi publicul. Dar dacă ești brand, recomand să desparți paragrafele prin emojis și un spațiu bine meritat.

Nu zic că pozele-n chiloți cu strâng like-uri, dar nu fidelizează omul ăla. Să fim serioși, toată lumea pune poze porno pe net. O să dea inimioară și-o să uite cine ești în mai puțin de 15 secunde. Dar dacă atașezi un text din care să învețe ceva, să zică da, frate, wow, bravo și mai ales, și cel mai important, să arate și altcuiva. Uite-o bă și pe fata asta! Îi merge creierul, sau alte mizerii asemănătoare.

Storytelling bombă + poză mișto = rețeta de bonding cu publicul țintă. Haideți să ajungem și la omuleți. Acușica.

Publicul țintă-i baza

Nu poți să arunci cu o poveste în Instagram fără să știi cui te adresezi. De ce? Pentru că există atât de mult content pe Internet încât nu ne interesează decât ăla care ne este adresat nouă. Dacă te apuci să faci content fără publicul țintă, povestești la pereți. Trebuie să vorbești cu grupul de oameni care sunt 100% interesați, sau măcar 40% de ce zici, ce faci și de câte ori schimbi pasta de dinți pe Instagram.

Vorbește pe limba mea, csz

Că tot ziceam de public. Acum că am ales grupul ăla de speciali care-s pe placul lor, ar trebui să și comunici ca ei. Să știi referințe, gusturi, limbaj, muzică, social media trends care i-ar interesa. Altfel, o să fii ignorat iar. Știu, nu ai ce să faci, frate! În vremuri de pandemie trăim cu toții pe Internet. Există o suprasaturare de content așa de mare încât e greu să te faci remarcat. Dar dacă vorbești pe limba omului, o să devii familiar, autentic. O să se simtă pe profilul tău de Instagram ca la șuetă cu prietenii. Aoleu, Ano! Șuetă? Ok, boomer.

Strategie poezie, storytelling bun să fie

Boala mea e strategia. Că acum ai publicul țintă, limbajul și rețeta de storytelling cu pozică, dar ce faci cu ele? Dreq știe. Dacă nu ai o strategie în spate. Haideți să vorbim cu poza în față, sau cum s-ar zice cu nenea contu’:

Strategia este alegerea unui scop pentru profilul tău de Instagram + pașii de atac pe care să-i urmezi ca să îți atingi scopul. Eu nu vreau decât să fiu relatable și să strâng oameni la cursurile mele de Copywriting, sau potențiali clienți pe Freelance. Atâta. Mă rog, să îmi și exersez condeiul pentru că de cele mai multe ori bag și literatură și glume din Advertising.

Cam astea sunt punctele prin care trebuie să treci ca să faci un storytelling de calitate pe Instagram.


Ai un brand și ai nevoie de ajutor pe partea asta? Ce bine! Am loc de încă 2 clienți. Dă-mi mail la anapebune@gmail.com.

Vrei să înveți să faci tu asta pentru clienții tăi? Înscrie-te la cursurile mele de Copywriting aici.

Nu vrei nimic, dar mă apreciezi din umbră? Baftă, tati. Poți să mă admiri mai bine direct pe contul meu de Instagram. Cu un follow, dacă ieste.

Mai poți să intri și în grupul meu de Facebook unde am adunat Copywriteri mici, mari și medii și discutăm despre orice din domeniu. Join here!

×