fbpx
Chat GPT1

Chat GPT: Ține loc de Copywriter ori ba?

Chat GPT1

Chat GPT: Ține loc de Copywriter ori ba?

Bună ziua și bine ați venit la Ana versus Chat GPT! O poveste de dragoste sau o dramă în mai multe acte?

Haideți să vorbim puțin despre ce înseamnă accesul la un A.I. care-ți generează automat texte, research și idei pentru un om care nu e familiarizat cu ce înseamnă A.I. și nici Copywriting sau Content Writing.

În primul rând, cea mai importantă informație este că acest A.I. e mai degrabă un agregator de informație deja existentă. Păi, cum? Uite așa, simplu. Ia toată informația existentă pe Internet, bagă mixerul și vomită înapoi informație relevantă pentru tine. Ce e și mai bine este că poate să învețe. Așa că, trebuie să-l ajuți.

Ce face chat GPT, ce face Copywriterul

Aici vine partea tricky, dacă mă întrebi pe mine. Cum știi ce să-i ceri lui chat GPT cât mai bine ca să obții rezultatele de care ai nevoie? Ar trebui să te joci cu el de mai multe ori, să creezi texte on the daily și să te prinzi de un mix frumușel care să te ajute.

Să fii Copywriter nu înseamnă doar să faci research pe net și să vomiți înapoi informație. Sau să aplici modificările pe care ți le cer clienții. Înseamnă să vii cu idei potrivite personalității și dorințelor clienților tăi. Înseamnă să faci în ciorba de experiențe din capul tău și să vomiți înapoi idei relevante. Dar cel mai mult înseamnă că în fiecare text pe care-l faci trebuie să se vadă că e mâna ta acolo*.

*Aici am un asterisc foarte important. Dacă lucrezi în agenție și ai clienți insipizi care vor să facă lucrurile numai ca ei, sau chiar cultura organizațională e de așa natură încât clientul nostru, stăpânul nostru, atunci nu se aplică. Dacă mă întrebi pe mine, și dacă chiar asta se întâmplă în agenție, atunci cel mai bine nu angaja un Copywriter. Angajează un expert în Chat GPT, care înțelege limba română.

Acum haideți să vă explic îndeaproape de ce ține loc de Copywriter, dar și de ce nu.

Chat GPT scrie texte tehnice mai bine pentru că informația deja există

Dacă vrei să scrii texte fade, lungi, cu multe detalii tehnice și poate chiar și într-un domeniu pe care mulți nu-l stăpânesc, atunci alege Chat GPT. Și eventual trimite-le unui Copywriter să le corecteze, adapteze, verifice. Uneori domnul A.I. face greșeli de exprimare, chiar și ăla Premium. Sau poate un Copywriter cu experiență știe să adauge nuanțele necesare ca să fluidizeze textul.

Însă, dacă vorbești cu un Copywriter o să-ți spună că nu cunoaște domeniul și are nevoie de mai multe ore de research. Evident că și prețul o să fie pe măsură, bre! Time is money. Acum vin și continui discuția controversată și zic: cum ar fi dacă nenea client ar oferi deja research-ul făcut cu Chat GPT drept inspirație? Cum ar fi dacă ar scuti panica noastră cea de toate zilele că nu avem toate informațiile? Prețul ar fi mai mic, raportat la experiența fiecăruia, evident. Eficiența mai mare. Textele mai bune. Și toată lumea ar fi fericită și am dansa hora bucuriei în fața primăriei, în fiecare zi.

Chat GPT generează idei din campanii și de la branduri deja existente, doar că le îmbracă în altă formă

Cum ar zice un dinozaur din Advertising: everything is a copy of a copy of a copy. Și on loop expresia asta până ajung cenușă. Dacă tot vrei să fii original, cât se poate acolo, nu mai bine apelezi direct la Copywriter? Acum dacă mă întrebați pe mine, iar o să fiu controversată și-o să zic: sal, domnul Copy, eu sunt clientul. Uite aici o listă de idei generate de Chat GPT, haide să le evităm pe astea și să facem mai mult și mai bine! Ok?

Doar că eu nu sunt client și societatea în care trăim e departe de-a fi atât de utopică precum îmi doresc. Așadar, un client o să folosească chat GPT, o să vadă că apar probleme (copyright, sau altele) și abia apoi o să zică uite, nenea, Copy ce am pățit! Ajută-mă că-s și eu mic.

Eu sunt pentru unirea forțelor. Mă bucur de mor că există acest A.I. pentru că taskurile minuscule care îmi mâncau creierul înainte de tipul: bannere, sloganuri, texte de Facebook ads îmi sunt susținute de un program. Am și eu un prieten virtual pe care să-l stresez cu munca și să nu vorbească despre mine la terapie după.

Ce să aleg? Chat GPT sau un Copywriter?

Ce alegi pentru afacerea ta? Chat GPT sau un Copywriter? Păi și Copywriterii rămân fără job. Citește și află

Concluzia mea e următoarea: dacă ai o mie de articole tehnice de scris, sau un website pe care vrei să-l umpli repede și e mai științific gen avocatură, ceva doctoricime, sau fizică cuantică, alege chat GPT. Dar folosește-te de consultanță de câteva ore cu un Copywriter care să-ți verifice următoarele:

  • Gramatica Limbii Române, deșteaptă-te, române;
  • Fluiditatea și structura textului;
  • Dacă au sens propozițiile;
  • Să îl facă mai concis pe unde e nevoie;
  • Să verifice topica propozițiilor.

Dacă ai ceva mai simplu, sau vrei să ai un tone-of-voice smart, cu trei-patru glumițe, sau să îți expui informația tehnică într-un mod mai interesant, alege un Copywriter. Iar pe partea de Creație, îți garantez că un Copywriter o să aibă idei mai bune și mai fresh decât nenea A.I.

De ce?

  • E om, deci are emoții. Emoțiile vând. Oricât se preface un A.I. că e om, n-o să îi iasă la fel. Trebuie să își fi luat măcar un pumn în gură de la viață. Și o grămadă de 1 și 0 nu prea au cum să fie lovită în dinți.
  • Experiențele prin care a trecut un Copywriter îl fac mai amuzant, mai încrezător și mai folositor decât chat GPT.
  • Cum te mai diferențiezi de ceilalți care folosesc A.I.? Toate textele sună cam la fel. De ce vrei să faci parte din gloată?

Acum că v-am lămurit. Folosiți, dragi Copywriteri/Content Writer și scriitori chat GPT ca să bounce off ideas, să verificați dacă-i textul corect și să faceți research. Viitorul e aici și o să fie din ce în ce mai bine. Sau mai rău, dacă nu te adaptezi.

Dacă ai nevoie de mine să-ți traduc textele din chatgpteză în română, mă găsești pe anapebune@gmail.com.

Dacă vrei să participi la cursuri de Copywriting, încep grupă nouă, deci înscrie-te tot pe anapebune@gmail.com.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *