fbpx
Advertising Păreri

3 sfaturi despre cum să alegi un curs online bun

Mi-a sugerat o gagică pe instagram să scriu un articol despre industria asta de coaching și cursuri online. Având în vedere că și eu țin un curs online, unde predau cursuri de Copywriting, ar trebui să fie un topic bun. Am primit tot felul de linkuri de la cursuri care promit marea cu sarea.

O să vorbim mai întâi despre cursul meu, unde nu promit nimic. Nu îți spun că o să înveți să vinzi orice, nu vorbim despre cum după cursul meu o să fii direct om de Marketing. Ce vezi, aia primești. Și anume 6 lecții cu informații din experiența mea profesională + teorie pe care am adunat-o din online și din cărți + exerciții la care primești feedback constructiv.

Prețul cursului nu este și nu va fi niciodată exorbitant.

Scopul cursului nu este să mă îmbogățească pe mine, ci să vă învețe pe voi. Luna asta, pentru grupa din martie, le-am scăzut cu 50 de lei prețul și dacă mai vii și din grup, ai reducere încă 50. Așadar, ai 18 ore de Copywriting cu 300 de lei. Nu e mare lucru.

Oamenii care au terminat cursul meu știu despre ce vorbesc. Drept dovadă sunt testimonialele de pe pagina de Facebook a cursurilor. Pe lângă asta, eu am terminat și cursuri de formator, așa că am și diplomă. Pot să fac asta în mod legal.

Țin de un an de zile cursurile astea și am avut peste 100 de oameni la cursuri, ba chiar mă găsești pe prima pagină în căutările de pe Google, când scrii CURSURI DE COPYWRITING. Nu am investit un bănuț în Ads pentru că fix despre asta nu este cursul. Nu este agresiv, nu îți face promisiuni deșarte și nu-ți rupe portofelul în două.

curs online

Bun, lăsând lauda de sine nu miroase a bine. La ce să fiți atenți atunci când alegeți să urmați un curs online? Haideți să vedem niște red flags.

Publicitate agresivă și intruzivă

Când vezi enșpe mii de reclame peste tot, formule bombastice gen CURSUL ĂSTA O SĂ ÎȚI SCHIMBE VIAȚA, text scris tip NLP, dacă te înscrii din curiozitate primești 10 mailuri pe zi, orice care duce remotely către spam, fugi!

Sigur că o să înveți ceva din cursul ăla, înveți ceva din orice experiență. Vă dați seama că și eu mai pun niște stories, niște postări pe grup, texte pe blog. Normal. Doar că din punctul în care ești spamat cu ceva, teoria mea este că ce e mult strică.

Calitate, nu cantitate.

Promisiuni deșarte tip teleshopping

O să fii alt om. O să vinzi orice. Viața ta se va schimba pentru totdeauna. Află ce au spus și alți 1000 de cursanți. Vai, X-ulescu și-a lansat o afacere după ce a terminat cursul și Y-ulescu a făcut primul lui milion de euro. Haideți, vă rog! Dați-vă mai într-o parte că agitați apele. Dacă X-ulescu și-a lansat o afacere, a făcut-o pe spinarea lui. Inspirat din curs, sau poate că era imbold-ul de care avea nevoie. E nasol să-ți asumi tu munca omului. Calmate! Y-ulescu a făcut primul milion de euro pentru că oricum era om de afaceri înainte de curs și lucra la asta.

SiNgUrUl CuRs DiN lUmE cu rezultate rapide. Sigur. La fel ca aspiratorul ăla de pe Teleshopping care merge ok vreo lună și apoi îți pocnește în mână.

Toate astea sună ca și cum ieși cu cineva la date și-ți spune că el o să fie pentru tine cel mai mișto iubit din lume și că n-o să te părăsească niciodată. Bravo! Dar poate că doar în mintea ta ești cel mai mișto iubit din lume. Ea are o altă perspectivă. Și să nu mă părăsești? Păi, poate eu vreau să îți dau papucii.

Nimeni nu se chinuie atât să te convingă dacă un produs e bun de la sine. Doar zic.

Prețul exorbitant sau cu oferte din școala veche de Advertising

Ori este un preț cât carul și visezi și tu cândva să ai bani de cursul ăla. Ori este un curs cu preț pe care-l schimbi în funcție de nivelul la care ești, sau ce vrei să înveți. Dar cele mai rele sunt alea cu oferte din școala veche de Advertising.

Imediat vă explic. Chestii de genul 1.99, 0.99, sau cum au cei de la Starbucks treaba cu mărimile. Există venti, grande, tall. În comparație cu alea două, cea mai avantajoasă alegere e cea de mărime mijlocie. Așa că un cumpărător o să o aleagă mereu pe aia. La cursuri ar putea să însemne că sunt 3 tipuri: unul foarte ieftin (care bate la ochi), unul cu preț mediu și unul cu preț prea mare. O să îl aleagă oamenii pe ăla cu preț mediu mereu.

Am testat și eu treaba asta cu școala veche de Advertising, dar apoi mi-am dat seama că nu se potrivește.

Am revenit la personalitatea mea.

Cursurile ar fi devenit ceva prea comercial și prea fake Advertising.

Dar există și cursuri care nu folosesc tehnicile astea. Mai sunt și cursurile gratuite de pe Coursera. Și mai avem și the Writing School de la Liv Tane, spre exemplu.

Fiți atenți la cursurile care se încadrează în toate astea 3 red flags. Nu recomand. Asta este doar o părere subiectivă a unui om care are 11 ani de Advertising în spate și care și-a creat o programă după indicațiile profei de la cursurile de formare.

Aveți grijă pe ce dați banii!


Dacă vrei să te înscrii la cursul meu de Copywriting, mai sunt câteva locuri la grupa din martie. Intră aici.

Dacă vrei să faci parte dintr-o comunitate pasionată de Copywriting, join here.

Dacă vrei să vezi emisiunile mele săptămânale despre reclame și influenceri de pe twitch, dă subscribe aici.

Dacă-ți place de mine, dă-mi follow pe Instagram.